آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

تاریخ‌سازی برادران عالمیان در تنیس روی میز بازی های آسیایی هانگژو

  • کد خبر: ۱۸۶۰۸۵
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
تاریخ‌سازی برادران عالمیان در تنیس روی میز بازی های آسیایی هانگژو
قبل از یکشنبه، افراد کمی ایران را به عنوان یک قدرت تنیس روی میز تلقی می‌کردند، اما پینگ پنگ بازان این کشور پس از پیروزی قاطع ۳-۰ مقابل همتای ژاپنی خود، تمجید‌های زیادی را در هانگژو به دست آورده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، چاینا دیلی گزارشی در مورد درخشش تیم تنیس روی میز ایران منتشر کرده و به ستایش از برداران عالمی پرداخت:

قبل از یکشنبه، افراد کمی ایران را به عنوان یک قدرت تنیس روی میز تلقی می‌کردند، اما پینگ پنگ بازان این کشور پس از پیروزی قاطع ۳-۰ مقابل همتای ژاپنی خود، تمجید‌های زیادی را در هانگژو به دست آورده اند.

اگرچه آن‌ها پس از شکست ۳ بر صفر در نیمه نهایی مقابل کره در روز دوشنبه از رسیدن به فینال بازماندند، اما تیم ایران تاریخ ساز شد و اولین مدال تیمی تنیس روی میز این کشور را در بازی‌های آسیایی پس از ۶۵ سال به دست آورد.

توجهات بیش از همه به سمت نوشاد عالمیان، بازیکن تیم ایران، معطوف شده است. داستان نام مستعار او "مرد بک هند" در بین عموم مردم طنین انداز شده است.

نوشاد عالمیان، مرد بک‌هند

عالمیان گفت: «من با اعصاب دست چپم مشکل دارم. این اتفاق برای یک نفر از هر ۱۰۰۰ نفر می‌افتد. من فقط می‌توانم بک هند بازی کنم، زیرا وقتی راکت را نگه می‌دارم، نمی‌توانم فورهندم را احساس کنم. من بیشتر با بک هند میز را پوشش می‌دهم و برخی اوقات هم با دست راست بازی می‌کنم. برای زدن فورهند به دلیل اینکه حس دستم را از دست داده‌ام، مشکل دارم.»

این اختلال حدود هفت سال پیش ایجاد شد و او را مجبور کرد سبک بازی خود را تغییر دهد. اما این باعث نشد که او مدال برنز آخرین بازی‌های آسیایی را که اولین مدال تنیس روی میز ایران در آسیا پس از ۵۲ سال بود، کسب کند.

این بازیکن ۳۱ ساله برای تنیس روی میز ایران تاریخ سازی کرده است. پدرش که در خانواده‌ای اهل تنیس روی میزبه دنیا آمده، زمانی عضوی از تیم تنیس روی میز ایران بود و اولین مربی او بود. تمرین تنیس روی میز را از ۶ سالگی با برادر کوچکترش نیما که او هم یک در هانگژو حاضر است شروع کرد.

نوشاد ۱۶ ساله در سال ۲۰۰۸ عنوان بهترین ورزشکار قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد. نوشاد در مرحله یک چهارم نهایی انفرادی مردان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۲ موفق شد وانگ لیکین قهرمان المپیک چین را شکست دهد. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین بازیکن ایرانی در مسابقات جام جهانی تنیس روی میز مردان حضور یافت.

برای مقابله با مشکل نوشاد، جمیل لطف الله نسبی، مربی، یک برنامه تمرینی سفارشی ایجاد کرد. راه‌هایی را هدف قرار می‌دهد که به بازیکن کمک می‌کند تا زاویه‌ها را بپوشاند. سرعت و حرکات پا در درجه اول اهمیت قرار دارند و نوشاد گهگاه با تعویض دست پارویی حریفان را غافلگیر می‌کند.

نوشاد یک بک هند فوق العاده دارد و سرعت این ورزش باعث می‌شود او به شدت در معرض دید قرار می‌گیرد.

او گفت: «البته این یک وضعیت ناامیدکننده است. پوشاندن میز فقط با بک هندم به این معنی است که من محدود هستم. اما می‌توانم چرخش خاصی را روی توپ اعمال کنم، بنابراین می‌دانم توپ قرار است کجا فرود بیاید.»

اینگونه بود که او در بازی‌های جاکارتا در سال ۲۰۱۸ بازیکنان رتبه‌های بالاتر را آزار داد. نوشاد حتی بدون فورهند همچنان در اوج خود باقی می‌ماند. او همچنان مدعی رای پیروزی‌های بزرگ است، مانند شکست دادن شماره ۷ جهان چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲.

نوشاد گفت: «رنکینگ جهانی من ۵۳ است. این رتبه‌ای است که برای اکثر بازیکنان جهان قابل دسترسی نیست. این نشان می‌دهد که من هنوز می‌توانم کار را انجام دهم. برای من این یک نقص نیست. من سازگار شده ام و از بازی خود لذت می‌برم.»

افتخارآفرینی برادران عالمیان ادامه دار است

در کنار نوشاد، برادر کوچکترش نیما نیز به یک بازیکن مطرح تبدیل شده است. نیما در حال حاضر رنکینگ ۲۰۸ جهان است که روز یکشنبه در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی خود تومکازو هاریموتو را شکست داد. پس از آن نتیجه خیره کننده، ایرانی‌ها مهارناپذیر بودند و در نهایت ۳ بر صفر پیروز شدند.

در نیمه نهایی بعدازظهر دوشنبه مقابل جمهوری کره، نیما که بار دیگر پیش افتاده بود، لیم جونگ هون را رودررو به چالش کشید. دو طرف تا آخرین دقیقه بازی سرنوشت ساز با هم جنگیدند. جدال نوشاد با جانگ وو جین که ۵ دست به طول انجامید، از شدت کمتری برخوردار نبود. با وجود باخت، تیم از دستاورد‌هایی که به دست آورده خوشحال بود.

نوشاد گفت: «خیلی خوشحالیم که بعد از ۶۵ سال به این مدال برنز (تیم مردان) رسیدیم.»

منبع: ورزش3

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->